Geoblog.pl    Geoblog    Podróże    Aktualności    Rusza Geoblog.pl v2.0

Rusza Geoblog.pl v2.0

Polska, Warszawa

Po wielu miesiącach pracy oddajemy Wam od użytku nową wersję serwisu Geoblog.pl. Jak pewnie już zauważyliście zupełnie zmieniła się szata graficzna. Ale nie jest to jedyny efekt naszych działań, albowiem wprowadziliśmy do silnika Geobloga szereg nowych funkcjonalności, które ułatwią Wam prowadzenie podróżniczego bloga.

Oto lista najważniejszych zmian i nowości w Geoblogu:

- Multiupload zdjęć – dodawanie fotografii stało się teraz dużo prostsze, bo możecie wrzucić do 10 zdjęć za jednym zamachem - wystarczy, że wskażecie je na Waszym dysku.

- Dodaliśmy możliwość zamieszczania filmów z Youtube – podczas edycji przy każdym wpisie znajdziecie przycisk MULTIMEDIA - tam we właściwym polu możecie podać link do filmu. Możecie też przesłać własny film lub plik dźwiękowy. Pliki dźwiękowe można teraz odsłuchać dzięki wygodnemu odtwarzaczowi. Nie wahajcie się urozmaicać swoich relacji materiałami multimedialnymi.

- Połączyliśmy obserwowanych z ulubionymi – większość z Was uważała poprzedni stan za zbędne duplikowanie podobnych funkcjonalności. W każdej chwili możecie sprawdzić, kto śledzi Wasz profil (zakładka Obserwujący w Waszym profilu).

- Usprawniliśmy wyszukiwanie podróży w Geoblogu – teraz możecie przeglądać podróże związane z wybranym krajem, możecie uszeregować je chronologicznie, wg. czasu aktualizacji, bądź przyznanej oceny. Sprawdźcie sami: www.geoblog.pl/podroze

- Rozbudowaliśmy system powiadomień mailowych – dzięki czemu otrzymacie mail'a z informacją nie tylko o nowym wpisie obserwowanego podróżnika, ale także o nowym komentarzu dodanym do Waszej własnej podróży. W konfiguracji podróży (czerwona ikonka z symbolem ołówka przy tytule) możecie zadecydować czy chcecie otrzymywać takie powiadomienia i ustalić kto ma prawo dodawać komentarze, ew. całkowicie wyłączyć funkcję komentowania.

- Udostępniliśmy galerie zdjęć z całej podróży, nie tylko dla pojedynczych wpisów. Przeglądanie wszystkich zdjęć jest teraz bardziej intuicyjne i wygodne. Zdjęcia dostępne są w dwóch formatach – mniejszym i większym. Udostępniliśmy także możliwość zmiany kolejności wyświetlania fotografii w ramach poszczególnych wpisów (co ma oczywiście wpływ na kolejność zdjęć w galerii z całej podróży).

- Nowe typy kont użytkowników - obecnie podczas rejestracji w Geoblogu (a także później - w trakcie edycji profilu) użytkownicy mają możliwość wybrania jednego z trzech typów konta; indywidualny-mężczyzna, indywidualny-kobieta lub para/grupa. Konto typu para/grupa umożliwia uzupełnienie profilu o imiona/nazwiska wszystkich uczestników.

- Nowy format avatarów - zmieniliśmy domyślną wielkość avatarów (małych zdjęć reprezentujących graficznie profil użytkownika). Teraz avatary są kwadratowe i mają rozmiar 50x50 pikseli. Avatar może zostać utworzony automatycznie z nowego zdjęcia profilowego lub umieszczony przez użytkownika oddzielnie.

- Powiększenia zdjęć profilowych - prócz zmiany rozmiaru avatarów wprowadziliśmy też możliwość powiększania zdjęć profilowych. Wystarczy wrzucić do profilu nowe zdjęcie a system automatycznie zrobi z niego avatar 50x50, miniaturkę o szerokości 175 px do strony profilu oraz jej powiększenie. Gorąco zachęcamy do aktualizacji zdjęć profilowych!

- Lokalizcja macierzysta - z pozostałych zmian w profilu na uwagę zasługuje jeszcze możliwość ustalenia lokalizacji macierzystej (miasta w którym mieszkacie "na stałe"). Pole to w niedalekiej przyszłości będzie wykorzystane przez nowe, przydatne Wam narzędzia Geobloga, a więc do uzupełnienia tej rubryki w profilu zachęcamy Was już teraz!

W przypadku problemów z obsługą Geobloga, polecamy dział Pomoc, w którym krok po kroku wyjaśniamy zasady poruszania się po naszym serwisie.

Dziękujemy wszystkim za nadsyłane uwagi i komentarze. Nie udało nam się uniknąć błędów i wpadek, wiele z nich poprawiliśmy dzięki Waszej pomocy. Cały czas jesteśmy otwarci na Wasze pomysły, chociaż nie wszystkie jesteśmy w stanie zrealizować. Niemniej każdy sygnał od Was jest dla nas bardzo cenny.